Ana Sayfa Kategoriler Editör İletişim  

   Alfabetik Arama
A B C Ç D
E F G H I
İ J K L M
N O Ö P R
S Ş T U Ü
V Y Z



   Ekstra
     müstear isimler
     peygamberler
     Asr-ı Saadet'te Türkler
     basında biyografi.net
     Biyografi Nedir?
     neden biyografi.net
     sizin biyografiniz
     cv nasıl hazırlanır ?
     genel biyografi kitapları
     takma adlar
     editör



 Linkler 
   Biyografi Tv
   facebook/Biyografi Net
   twitter.com/biyografinet
   Biyografi Atölyesi
   boğazdaki aşiret
   biyograf
   biyografi kitabı
   mahmut çetin yazıları
   www.biyografianaliz.net
   biyografimarket.com

   Biyografi Arama

  

isim ara soyadı ara
 
   
   

     Biyografi Market İçerik  
KİTAP BİYOGRAFİ
 Portre Anlatı
 Günlük
 Biyografi Dosya
 Mektup
 Kronoloji
 Kim Kimdir
 Anı-Hatırat
 Otobiyografi
 Biyografi Genel
 Şecere
 Biyografik Araştırma
 Gezi-Seyahat
 Biyografik Roman
 Biyografik Şiir
FOTOĞRAF
 Görsel Kitap
 Biyografik Fotoğraf
 Şehir Fotoğraf
 Tarihi Eser Fotoğraf
  SAHAF KİTAP
  KAYNAKÇA
 Kaynak Tarama-Kupür
 Bibliyografya
 DVD-CD-VCD
 Biyografi Belgesel
 KİTAP GENEL
 Türkçe Dil Öğretimi
 Kaynak-Çeviri

Daha Fazlası BiyografiMarket.com'da



Facebook da paylaş Twitter da paylaş Live da paylaş

Selçuk Mülayim ( 1946)

akademisyen, sanat tarihçisi, yazar



1946 yılında Denizli'de doğdu. Yüksek tahsilini İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Klasik Arkeoloji Bölümü'nde yaptı. 1970 yılında British Museum'da araştırma yapmak için Londra'ya gitti.
Sanat tarihi doktorasını yaptıktan sonra Marmara Üniversitesi'nde doçent ve profesör oldu. İngilizce biliyor.

Üyesi olduğu kuruluşlar: Türk Tarih Kurumu, Sanat Tarihi Derneği.

Mimar Sinan üzerine yaptığı araştırmalarla, yazdığı makale ve kitaplarıyla tanınır. Mimar Sinan uzmanı olarak nitelendirilir.

Akademik Hayatı

1977 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi bölümünde asistanlık yapmaya başlamıştır. Hemen ardından 1978 yılında doktorasını aldı. 1979-1983 yılları arasında Ankara Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi bölümünde yardımcı doçentlik görevini üstlendi. 1983 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi'ne transfer oldu. 1984 yılında doçentliğe ve 1991 yılında ise kadrolu profesörlüğe yükseldi. 2002 yılında Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi'ne geçiş yaptı. Ardından 2003 yılında Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nda kurul üyeliği görevini yerine getirdi. 2004 yılında Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi senato temsilcisi oldu. Marmara Üniversitesi'nde görevini sürdürürken Güzel Sanatlar Enstitüsü'nde dersler verdi ve Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü'nde Türk sanatı üzerine çalışmalar yaptı. Akabinde Fen-Edebiyat Fakültesi dekan yardımcılığını ve senatörlüğünü yaptı. Son olarak Sanat Tarihi bölüm başkanlığı görevine geldi ve halen bu göreve devam etmektedir.

ESERLERİ:
1.Geometrik Süslemeler, Selçuklu Çağı, (Ankara, 1982)
2.Sanat Tarihi Metodu, (Istanbul, 1994)
3.Sinan ve Çağı, (Istanbul, 1989)
4.Sanata Giriş, (Istanbul, 1989)
5.Sanat ve Toplum, (Ankara, 1981)
6.Cumhuriyet’in Kültür ve Sanat Kronolojisi, (Istanbul, 1988)
7.Yüzyılın Kültür ve Sanat Kronolojisi, (Istanbul, 1999)
8.Değişimin Tanıkları, Ortaçağ Türk Sanatında Süsleme ve İkonografi, (Istanbul, 1999)
9.Ters Lale, Osmanlı Mimarisinde Sinan Çağı ve Süleymaniye, (Istanbul, 2001)
10.Aklın İzleri, Bilim Olarak Sanat Tarihi, (Istanbul, 2006)
11.Araştırmacıya Notlar, (Istanbul, 2008)
12.İslam Sanatı, (Istanbul, 2010)
13.Sinan bin Abdülmennan, (Istanbul, 2010)




Makaleleri

1.“Türk Sosyal Anropolojisinin Gelişmesi”, İşletme Dergisi, Vol.2, No.4, translation from P.J. Magnarella and O. Türkdoğan, (Erzurum: Atatürk University İşletme Fakültesi Press, 1977), pp.277-302.
2.“Divriği Külliyesinde Teknik ve Güzellik”, Bilim ve Teknik, No.130, (September 1978), pp.1-4.
3.“Mumyalar”, Bilim ve Teknik, No.153, (August 1980), pp.18-23.
4.“Bir Tablonun Çözümlenmesinde Görme Tabakaları”, Oluşum, No.44/86, (Ankara, June 1981), pp.3-7.
5.In Türk Ansiklopedisi (Ankara 1981): “Tapınak”, Vol. XXX, Fas.245, pp.423-25;“Terra Cotta”, Vol. XXX, Fas.248, p.127;“Telkâri”, C. XXX, Fas.248, pp.70-71;“Tablet”, C. XXX, Fas.244, p.325.
6.“Trabzon Ayasofyası’nın Tarihlenmesinde Bir Geometrik Kompozisyonun Kronolojik Değeri”, Sanat Tarihi Yıllığı, No. IX-X, (Istanbul University, Faculty of Letters, the Institute of Art History Press, 1981).
7.“Konya Karatay Medresesi’nin Ana Kubbe Geometrik Bezemesi”, Sanat Tarihi Yıllığı, No. IX, (Istanbul University, Faculty of Letters, the Institute of Art History Press, 1982), pp.111-132.
8.“Resimde Konunun Seçimi”, Oluşum, No. 51/93, (Ankara, January 1982), pp.5-12.
9.“Resimde Grafik Düzen”, Oluşum, No. 56/98, (Ankara June 1982), pp.12-14.
10.“Geometrik Kompozisyonların Çözümlenmesinde Bir Yaklaşım”, Arkeoloji-Sanat Tarihi Dergisi, I, (Izmir: Ege University, Faculty of Letter Press, 1982), pp.51-69.
11.“Selçuklu Süslemeciliğinde Tematik Sınıflama”, DTCF Atatürk’ün 100. Doğum Yılına Armağan Dergisi, (Ankara, 1982), pp.495-508.
12.“Meksikalı Dört Büyükler”, Yarın, No.25, (Ankara, September 1983), pp.222-223.
13.“İlkel Sanatın Yapısı”, Nitelik, No.5, (Ankara, 1983), pp.168-174.
14.“Ortaçağ Anadolu Süslemeciliğinde Geometrik Kompozisyonlar”, Boyut, No.2/10, (Ankara, February 1983), pp.4-5.
15.“Sanat Eserinin Tarif Edilebilmesi Üzerine”, Nitelik, 2. series, No.1, (Ankara, 1983), pp.52-57.
16.“Tarih Süsleme Sanatında Arabesk Problemi”, Arkeoloji-Sanat Tarihi Dergisi, II. (Izmir: Ege University Faculty of Letters Press, 1983), pp.62-85.
17.“Kök Boyalar Üzerine Birkaç Not”, Türk Dünyası Araştırmaları, Special issue on Turkish Carpet, No.32, (October 1984), pp.134-36.
18.“Anadolu’da Hayvan Üslubunun Bir Örneği”, Folklor ve Etnografya Araştırmaları, 6, (Istanbul, 1984), pp.325-340.
19.“Konya Mevlana Türbesi’nin Restorasyonu ile İlgili H.1109 (1698) Tarihli Üç Belge”, Arkeoloji-Sanat Tarihi Dergisi, No. III, (Izmir: Ege University Faculty of Letter Press, 1984), pp.115-122 (with Y. Oğuzoğlu).
20.“Islam Sanatlarının Estetiğine Yeni Bir Yaklaşım”, Türk Edebiyatı, No.118, (Istanbul, August 1984), pp.54-55.
21.“Plastik Sanatlarda Anlatım Biçimleri ve Üslup”, Arkeoloji-Sanat Tarihi Dergisi, No. III, (Izmir: Ege University Faculty of Letters Press, 1984), pp.97-114.
22.“Selçuklu Palmet Motiflerinin Tipolojisi”, Anadolu, No. XX, (Ankara: Ankara University Faculty of Letters Press, 1984), pp.141-159.
23.“Fakülte Ölçeğinde Sanat Eğitimi”, Sanat Çevresi, 68, Istanbul, June 1984), pp.18-25.
24.“Paris-İstanbul Köprüsü”, Oluşum, No. 90/91, (Ankara, April/May 1985), pp.13-22.
25.“Bahattin Odabaşı’nın Sanatı”, Ankara Sanat, No.229, (Ankara, May 1985), p.12.
26.“2000 Yılının Eşiğinde Türk Plastik Sanatları”, Türkiye Kültür ve Sanat Yıllığı, (1986), pp.415-423.
27.“Eleştiri Ahlakı”, Artist, No.1, (Ankara, February 1986), pp.28-29.
28.“Halk Sanatlarında Plastik İfadenin Kaynakları”, Halk Kültürü, 1985, 3 / 4, (Istanbul, 1987), pp.157-184.
29.“Sinan ve Çağı”, I. Kayseri Kültür ve Sanat Haftası Konuşmaları ve Tebliğleri, No. 3, (Kayseri, 1987), pp.141-43.
30.“İslam Sanatında Biçim Meselesinin Kaynağı”, Türkiye Kültür ve Sanat Yıllığı, No.6, (Ankara, 1987), pp.273-280.
31.“Yivli Minare ve Geleneği”, Antalya 2. Selçuklu Eserleri Semineri (26-27 December 1987), (Antalya, 1988), pp.11-29.
32.“Sinan Çağını Tanımak”, Gösteri, 400. Anma Yılında Mimar Sinan Eki, (Istanbul, March 1988), pp.13-15.
33.“Büyük Selçuklu Sanatı”, Büyük İslam Tarihi, Doğuştan Günümüze, Vol.7, (Istanbul, 1988), pp.215-229.
34.“Türk Sanatının Erken Devri”, Sanat Tarihi Araştırmaları Dergisi, Vol.1, No.3, (Istanbul, September 1988), pp.45-48.
35.“Kültür ve Sanatta Fatih Devri”, İstanbul Armağanı 1. Fetih ve Fatih, No.17, (Istanbul, 1995), pp.137-142/ pp.273-282.
36.“Türk Sanatının Erken Devri”, Sanat Tarihi Araştırmaları, Vol. II, No.5, (Istanbul, August 1989), pp.17-21.
37.“Anadolu Selçuklu Sanatı”, Büyük İslam Tarihi, Vol.8, (Istanbul, 1989), pp.383-406.
38.“Selçuklu Sanatında İnsan Figürünün İkonografik Kaynağı”, Antalya 3. Selçuklu Semineri Bildiriler, (Antalya 1989), pp.91-103.
39.“Türk Sanatı Araştırmacılığında Köprülü Metodu’nun Yeri ve Önemi”, Vakıflar Dergisi, No. XXI, (Ankara: Vakıflar Genel Müdürlüğü, 1990), pp.325-334.
40.“Van Ulucamii Süsleme Özellikleri”, Erdem, Vol.6, No.16, (Ankara, 1992), pp.231-234.
41.“Sanat Tarihinin Attilası, Josef Strzygowski”, Sanat Tarihi Araştırmaları Dergisi, No.8, (Istanbul, August 1990), pp.65-69.
42.“Wasa Nasıl Kurtarıldı?”, Mavi Dünya, No.1, (Istanbul, September 1991), pp.32-37.
43.“Anadolu Türk Sanatında XIV. Yüzyıl”, Sanat Tarihi Araştırmaları Dergisi, No.10, (Istanbul, December 1991), pp.2-14.
44.“Ulusal Kimlik Bağlamında Selçuklu Sanatı”, III. Milli Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Semineri Bildirileri (20-22 May 1993), No.121/11, (Konya: Selçuk University Press, 1994), pp.11-16.
45.“20. Yüzyıl Başlarında İki Sanat Tarihi Kitabı”, Türkiye’de Sanat, No.12, (Istanbul, January-February 1994), pp.56-59.
46.“Çağdaş Türk Resmini Temellendirme Sorunu”, Türkiye’de Sanat, No.16, (Istanbul, November-December 1994), pp.46-49.
47.“Çözüm ve Tarihleme Sorunları ile Bir Geometrik Kompozisyon”, IV. Milli Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Semineri Bildirileri, (Konya, April 1994), pp.43-46.
48.“Kuzeyde Geyik Kültü ve Hayvan Üslubunun Doğuşu”, Sanat Tarihi Dergisi, VII, (Izmir: Ege University Faculty of Letters Press, 1994), pp.163-184.
49.“Tanımsız Figürlerin İkonografisi”, Türk Soylu Halkların Halı Kilim ve Cicim Sanatı Uluslararası Bilgi Şöleni Bildiriler (27-31 May 1996), (Ankara, 1998), pp.219-228.
50.“Hoşgörünün Sanata Yansıması”, Barış Kültürü İçin Toplumsal Hoşgörü ve Sivil Toplum Kuruluşlarının Rolü Forumu Bildiriler, (Istanbul, November 1996), pp.48-52.
51.“Selçuklu Sikkelerinde Yazı Dışı Unsurlar”, IV. Selçuklu Semineri (8-9 December 1995), (Antalya, 1998), pp.12-15.
52.“Konya Taş Eserler Müzesi’ndeki 883 ve 884 Envanter Numaralı Melek Figürleri”, IV. Milli Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Semineri, Bildiriler, (Konya: Seljuk Research Center, May 2000), pp.83-101.
53.“Kültürel Paradoks Tünelinde Orta Kuşak Tıkanıklığı”, Karizma, No.1, (Istanbul, January-Februay, March 2000), pp.83-77.
54.“1923’ün Kronolojisinde Sanat Kültürü”, Türkiye’de Sanat, No.34, (Istanbul, May-August 1998), pp.18-25.
55.“19. Yüzyıl Osmanlı Sanat Kültürü”, Uluslararası Dördüncü Türk Kültürü Kongresi Bildiriler (4-7 November 1997), (Ankara, 2000), pp.113-116.
56.“Kemerler Senfonisi”, Sanatsal Mozaik, No.5, (January 1996), pp.24-27.
57.“Hoşgörünün Sanata Yansıması”, Barış Kültürü İçin Toplumsal Hoşgörü ve Sivil Toplum Kuruluşlarının Rolü Forumu Bildiriler, (Istanbul, November 1996), pp.48-52.
58.“Figür Evreninde 14. Yüzyıl”, I. Uluslararası Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Kongresi Bildiriler II, (Konya, 2001), pp.111-116.
59.“Sanat Tarihinde Sınıflandırma ve Tipoloji”, Dr. Mehmet Önder’e Armağan, (Ankara: Turkish Ministry of Culture and Tourism 1996), pp.149-161.
60.“Osmanlı Mimarisinde Çininin Konumu”, Prof. Dr. Şerare Yetkin Anısına, (Istanbul, 1996), pp.103-108.
61.“1923’ün Kronolojisinde Sanat Kültürü”, Türkiye’de Sanat, No.34, (Istanbul, May-August 1998), pp.18-25.
62.“Osmanlı Süsleme Sanatı Araştırmaları”, Uluslararası Kuruluşunun 700. Yıldönümünde Bütün Yönleriyle Osmanlı Devleti Kongresi Bildiriler (7-9 April 1999), (Konya, 2000), pp.267-270.
63.“Sultan Reşad’ın Rumeli Seyahati”, Balkanlar’da Kültürel Etkileşim ve Türk Mimarisi Uluslararası Sempozyumu Bildiriler (17-19 May 2000, Şumnu, Bulgaristan), Vol.1, (Ankara, 2001), pp.477-494.
64.“XV. ve XVI. Asırlarda Osmanlı Mimarisi XV ve XVI. Asırları Türk Yapan Değerler”, İslami İlimler Araştırma Vakfı, (Istanbul, 1997), pp. 445-455.
65.“Klasik Heykelde Ölçülendirme”, Arkitekt, No.2002/5, (November-December 2002), pp.71-75.
66.“İllegal Arkeolojinin Bir Vurgunu: Veğirmenlik Venüsü”, Arkitekt, No.2003/2, (March-April 2003), pp.68-71.
67.“Resimsiz Sanat”, Arkitekt, No. 2004/1, (January-February 2004), pp.56-59.
68.“Nakkaşların Ustası Mani”, Sanat ve İnanç, 2, (Istanbul: Mimar Sinan University, 2004), pp.141-147.
69.“Kırşehir Âşık Paşa Türbesi, Bir Cephe Tasarımı Üzerine Notlar”, Sanat Dünyamız, No.92, (2004), pp.185-193.
70.“Onuncu Yılda Kültür ve Sanat Ortamı”, V. Türk Kültürü Kongresi (17-21 December 2002), Vol. XII, Plastic Art, (Ankara 2002), pp.1-12.
71.“Birinci Türk Tarih Kongresi’nde Halil Edhem Bey’in Bildirisi”, Orta Asya’dan Anadolu’ya Türk Sanatı ve Kültürü, Prof Dr. Nejat Diyarbekirli’ye Armağan, (Ankara: 2006), pp.555-562.





ENGLISH BIOGRAPHY

Prof. Dr. Selçuk Mülayim was born in Denizli in 1946. He graduated from the Department of Classic Archaeology in the Faculty of Letters of Istanbul University in 1972. He joined several excavation projects: the Keban project and Çayönü (Diyarbakır) which were conducted by Prof. Dr. J. Braidwood (Univ. of Chicago) (1968); Perge (Antalya) which was conducted by Prof. Dr. Arif M. Mansel (1969); Selge (Antalya) which was conducted by Prof. Dr. A Mathatschesck (Wien University Technische Hochschule) (1969). In 1970 he went to London to research in the British Museum. He started to work as an assistant at the Department of Art History in the Faculty of Letters of Erzurum Atatürk University in 1977. In 1978 he received his Ph.D. degree. He served as an assistant Professor at the department of Art History in the Faculty of Letters of Ankara University between 1979 and 1983. Then he transferred to the Atatürk Faculty of Education in Marmara University in 1983. He became an associate professor in 1984 and a tenured professor in 1991. In 2002 Prof. Dr. Mülayim served at the Faculty of Science and Letters in the same University. In 2003 he became a board member of the Preservation Committee of Culture and Nature in Bursa. In 2004 Prof. Mülayim became a senate representative of the Faculty of Science and Letters.

In Marmara University, he has served as a department chair; a director of the Fine Arts Institution; a chair in the Historical Education Department; a branch chair of Turkish Art in the Institute of Turkic Studies, a deputy dean in the Faculty of Science and Letters, a senatorship in the Faculty of Science and Letters and a chairmanship in the Department of Art History.
Prof. Dr. Mülayim attended and lectured at many congresses and symposiums, and participated in research and international meetings on Turkish and Islamic art. He has numerous publications, including over 70 articles and 11 books.

Publications
Books:
Geometrik Süslemeler, Selçuklu Çağı, (Ankara, 1982).
Sanat Tarihi Metodu, (Istanbul, 1994). Second edition.
Sinan ve Çağı, (Istanbul, 1989).
Sanata Giriş, (Istanbul, 1989).
Sanat ve Toplum, (Ankara, 1981).
Cumhuriyet’in Kültür ve Sanat Kronolojisi, (Istanbul, 1988).
Yüzyılın Kültür ve Sanat Kronolojisi, (Istanbul, 1999).
Değişimin Tanıkları, Ortaçağ Türk Sanatında Süsleme ve İkonografi, (Istanbul, 1999).
Ters Lale, Osmanlı Mimarisinde Sinan Çağı ve Süleymaniye, (Istanbul, 2001).
Aklın İzleri, Bilim Olarak Sanat Tarihi, (Istanbul, 2006).
Araştırmacıya Notlar, (Istanbul, 2008).



Articles:
“Türk Sosyal Anropolojisinin Gelişmesi”, İşletme Dergisi, Vol.2, No.4, translation from P.J. Magnarella and O. Türkdoğan, (Erzurum: Atatürk University İşletme Fakültesi Press, 1977), pp.277-302.
“Divriği Külliyesinde Teknik ve Güzellik”, Bilim ve Teknik, No.130, (September 1978), pp.1-4.
“Mumyalar”, Bilim ve Teknik, No.153, (August 1980), pp.18-23.
“Bir Tablonun Çözümlenmesinde Görme Tabakaları”, Oluşum, No.44/86, (Ankara, June 1981), pp.3-7.
In Türk Ansiklopedisi (Ankara 1981): “Tapınak”, Vol. XXX, Fas.245, pp.423-25;“Terra Cotta”, Vol. XXX, Fas.248, p.127;“Telkâri”, C. XXX, Fas.248, pp.70-71;“Tablet”, C. XXX, Fas.244, p.325.
“Trabzon Ayasofyası’nın Tarihlenmesinde Bir Geometrik Kompozisyonun Kronolojik Değeri”, Sanat Tarihi Yıllığı, No. IX-X, (Istanbul University, Faculty of Letters, the Institute of Art History Press, 1981).
“Konya Karatay Medresesi’nin Ana Kubbe Geometrik Bezemesi”, Sanat Tarihi Yıllığı, No. IX, (Istanbul University, Faculty of Letters, the Institute of Art History Press, 1982), pp.111-132.
“Resimde Konunun Seçimi”, Oluşum, No. 51/93, (Ankara, January 1982), pp.5-12.
“Resimde Grafik Düzen”, Oluşum, No. 56/98, (Ankara June 1982), pp.12-14.
“Geometrik Kompozisyonların Çözümlenmesinde Bir Yaklaşım”, Arkeoloji-Sanat Tarihi Dergisi, I, (Izmir: Ege University, Faculty of Letter Press, 1982), pp.51-69.
“Selçuklu Süslemeciliğinde Tematik Sınıflama”, DTCF Atatürk’ün 100. Doğum Yılına Armağan Dergisi, (Ankara, 1982), pp.495-508.
“Meksikalı Dört Büyükler”, Yarın, No.25, (Ankara, September 1983), pp.222-223.
“İlkel Sanatın Yapısı”, Nitelik, No.5, (Ankara, 1983), pp.168-174.
“Ortaçağ Anadolu Süslemeciliğinde Geometrik Kompozisyonlar”, Boyut, No.2/10, (Ankara, February 1983), pp.4-5.
“Sanat Eserinin Tarif Edilebilmesi Üzerine”, Nitelik, 2. series, No.1, (Ankara, 1983), pp.52-57.
“Tarih Süsleme Sanatında Arabesk Problemi”, Arkeoloji-Sanat Tarihi Dergisi, II. (Izmir: Ege University Faculty of Letters Press, 1983), pp.62-85.
“Kök Boyalar Üzerine Birkaç Not”, Türk Dünyası Araştırmaları, Special issue on Turkish Carpet, No.32, (October 1984), pp.134-36.
“Anadolu’da Hayvan Üslubunun Bir Örneği”, Folklor ve Etnografya Araştırmaları, 6, (Istanbul, 1984), pp.325-340.
“Konya Mevlana Türbesi’nin Restorasyonu ile İlgili H.1109 (1698) Tarihli Üç Belge”, Arkeoloji-Sanat Tarihi Dergisi, No. III, (Izmir: Ege University Faculty of Letter Press, 1984), pp.115-122 (with Y. Oğuzoğlu).
“Islam Sanatlarının Estetiğine Yeni Bir Yaklaşım”, Türk Edebiyatı, No.118, (Istanbul, August 1984), pp.54-55.
“Plastik Sanatlarda Anlatım Biçimleri ve Üslup”, Arkeoloji-Sanat Tarihi Dergisi, No. III, (Izmir: Ege University Faculty of Letters Press, 1984), pp.97-114.
“Selçuklu Palmet Motiflerinin Tipolojisi”, Anadolu, No. XX, (Ankara: Ankara University Faculty of Letters Press, 1984), pp.141-159.
“Fakülte Ölçeğinde Sanat Eğitimi”, Sanat Çevresi, 68, Istanbul, June 1984), pp.18-25.
“Paris-İstanbul Köprüsü”, Oluşum, No. 90/91, (Ankara, April/May 1985), pp.13-22.
“Bahattin Odabaşı’nın Sanatı”, Ankara Sanat, No.229, (Ankara, May 1985), p.12.
“2000 Yılının Eşiğinde Türk Plastik Sanatları”, Türkiye Kültür ve Sanat Yıllığı, (1986), pp.415-423.
“Eleştiri Ahlakı”, Artist, No.1, (Ankara, February 1986), pp.28-29.
“Halk Sanatlarında Plastik İfadenin Kaynakları”, Halk Kültürü, 1985, 3 / 4, (Istanbul, 1987), pp.157-184.
“Sinan ve Çağı”, I. Kayseri Kültür ve Sanat Haftası Konuşmaları ve Tebliğleri, No. 3, (Kayseri, 1987), pp.141-43.
“İslam Sanatında Biçim Meselesinin Kaynağı”, Türkiye Kültür ve Sanat Yıllığı, No.6, (Ankara, 1987), pp.273-280.
“Yivli Minare ve Geleneği”, Antalya 2. Selçuklu Eserleri Semineri (26-27 December 1987), (Antalya, 1988), pp.11-29.
“Sinan Çağını Tanımak”, Gösteri, 400. Anma Yılında Mimar Sinan Eki, (Istanbul, March 1988), pp.13-15.
“Büyük Selçuklu Sanatı”, Büyük İslam Tarihi, Doğuştan Günümüze, Vol.7, (Istanbul, 1988), pp.215-229.
“Türk Sanatının Erken Devri”, Sanat Tarihi Araştırmaları Dergisi, Vol.1, No.3, (Istanbul, September 1988), pp.45-48.
“Kültür ve Sanatta Fatih Devri”, İstanbul Armağanı 1. Fetih ve Fatih, No.17, (Istanbul, 1995), pp.137-142/ pp.273-282.
“Türk Sanatının Erken Devri”, Sanat Tarihi Araştırmaları, Vol. II, No.5, (Istanbul, August 1989), pp.17-21.
“Anadolu Selçuklu Sanatı”, Büyük İslam Tarihi, Vol.8, (Istanbul, 1989), pp.383-406.
“Selçuklu Sanatında İnsan Figürünün İkonografik Kaynağı”, Antalya 3. Selçuklu Semineri Bildiriler, (Antalya 1989), pp.91-103.
“Türk Sanatı Araştırmacılığında Köprülü Metodu’nun Yeri ve Önemi”, Vakıflar Dergisi, No. XXI, (Ankara: Vakıflar Genel Müdürlüğü, 1990), pp.325-334.
“Van Ulucamii Süsleme Özellikleri”, Erdem, Vol.6, No.16, (Ankara, 1992), pp.231-234.
“Sanat Tarihinin Attilası, Josef Strzygowski”, Sanat Tarihi Araştırmaları Dergisi, No.8, (Istanbul, August 1990), pp.65-69.
“Wasa Nasıl Kurtarıldı?”, Mavi Dünya, No.1, (Istanbul, September 1991), pp.32-37.
“Anadolu Türk Sanatında XIV. Yüzyıl”, Sanat Tarihi Araştırmaları Dergisi, No.10, (Istanbul, December 1991), pp.2-14.
“Ulusal Kimlik Bağlamında Selçuklu Sanatı”, III. Milli Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Semineri Bildirileri (20-22 May 1993), No.121/11, (Konya: Selçuk University Press, 1994), pp.11-16.
“20. Yüzyıl Başlarında İki Sanat Tarihi Kitabı”, Türkiye’de Sanat, No.12, (Istanbul, January-February 1994), pp.56-59.
“Çağdaş Türk Resmini Temellendirme Sorunu”, Türkiye’de Sanat, No.16, (Istanbul, November-December 1994), pp.46-49.
“Çözüm ve Tarihleme Sorunları ile Bir Geometrik Kompozisyon”, IV. Milli Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Semineri Bildirileri, (Konya, April 1994), pp.43-46.
“Kuzeyde Geyik Kültü ve Hayvan Üslubunun Doğuşu”, Sanat Tarihi Dergisi, VII, (Izmir: Ege University Faculty of Letters Press, 1994), pp.163-184.
“Tanımsız Figürlerin İkonografisi”, Türk Soylu Halkların Halı Kilim ve Cicim Sanatı Uluslararası Bilgi Şöleni Bildiriler (27-31 May 1996), (Ankara, 1998), pp.219-228.
“Hoşgörünün Sanata Yansıması”, Barış Kültürü İçin Toplumsal Hoşgörü ve Sivil Toplum Kuruluşlarının Rolü Forumu Bildiriler, (Istanbul, November 1996), pp.48-52.
“Selçuklu Sikkelerinde Yazı Dışı Unsurlar”, IV. Selçuklu Semineri (8-9 December 1995), (Antalya, 1998), pp.12-15.
“Konya Taş Eserler Müzesi’ndeki 883 ve 884 Envanter Numaralı Melek Figürleri”, IV. Milli Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Semineri, Bildiriler, (Konya: Seljuk Research Center, May 2000), pp.83-101.
“Kültürel Paradoks Tünelinde Orta Kuşak Tıkanıklığı”, Karizma, No.1, (Istanbul, January-Februay, March 2000), pp.83-77.
“1923’ün Kronolojisinde Sanat Kültürü”, Türkiye’de Sanat, No.34, (Istanbul, May-August 1998), pp.18-25.
“19. Yüzyıl Osmanlı Sanat Kültürü”, Uluslararası Dördüncü Türk Kültürü Kongresi Bildiriler (4-7 November 1997), (Ankara, 2000), pp.113-116.
“Kemerler Senfonisi”, Sanatsal Mozaik, No.5, (January 1996), pp.24-27.
“Hoşgörünün Sanata Yansıması”, Barış Kültürü İçin Toplumsal Hoşgörü ve Sivil Toplum Kuruluşlarının Rolü Forumu Bildiriler, (Istanbul, November 1996), pp.48-52.
“Figür Evreninde 14. Yüzyıl”, I. Uluslararası Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Kongresi Bildiriler II, (Konya, 2001), pp.111-116.
“Sanat Tarihinde Sınıflandırma ve Tipoloji”, Dr. Mehmet Önder’e Armağan, (Ankara: Turkish Ministry of Culture and Tourism 1996), pp.149-161.
“Osmanlı Mimarisinde Çininin Konumu”, Prof. Dr. Şerare Yetkin Anısına, (Istanbul, 1996), pp.103-108.
“1923’ün Kronolojisinde Sanat Kültürü”, Türkiye’de Sanat, No.34, (Istanbul, May-August 1998), pp.18-25.
“Osmanlı Süsleme Sanatı Araştırmaları”, Uluslararası Kuruluşunun 700. Yıldönümünde Bütün Yönleriyle Osmanlı Devleti Kongresi Bildiriler (7-9 April 1999), (Konya, 2000), pp.267-270.
“Sultan Reşad’ın Rumeli Seyahati”, Balkanlar’da Kültürel Etkileşim ve Türk Mimarisi Uluslararası Sempozyumu Bildiriler (17-19 May 2000, Şumnu, Bulgaristan), Vol.1, (Ankara, 2001), pp.477-494.
“XV. ve XVI. Asırlarda Osmanlı Mimarisi XV ve XVI. Asırları Türk Yapan Değerler”, İslami İlimler Araştırma Vakfı, (Istanbul, 1997), pp. 445-455.
“Klasik Heykelde Ölçülendirme”, Arkitekt, No.2002/5, (November-December 2002), pp.71-75.
“İllegal Arkeolojinin Bir Vurgunu: Veğirmenlik Venüsü”, Arkitekt, No.2003/2, (March-April 2003), pp.68-71.
“Resimsiz Sanat”, Arkitekt, No. 2004/1, (January-February 2004), pp.56-59.
“Nakkaşların Ustası Mani”, Sanat ve İnanç, 2, (Istanbul: Mimar Sinan University, 2004), pp.141-147.
“Kırşehir Âşık Paşa Türbesi, Bir Cephe Tasarımı Üzerine Notlar”, Sanat Dünyamız, No.92, (2004), pp.185-193.
“Onuncu Yılda Kültür ve Sanat Ortamı”, V. Türk Kültürü Kongresi (17-21 December 2002), Vol. XII, Plastic Art, (Ankara 2002), pp.1-12.
“Birinci Türk Tarih Kongresi’nde Halil Edhem Bey’in Bildirisi”, Orta Asya’dan Anadolu’ya Türk Sanatı ve Kültürü, Prof Dr. Nejat Diyarbekirli’ye Armağan, (Ankara: Yeni Türkiye Publications, 2006), pp.555-562.

Foundation : Marmara University
City : Istanbul
Country : Turkey
Preferred Lang. : Turkish / English





HABER

Selçuk Mülayim Armağanı Yayımlandı
4 Mayıs 2016

Geleneksel Sanatlar Derneği ve Lale Yayıncılık iş birliğiyle hazırlanan "Prof. Dr. Selçuk Mülayim Armağanı-Sanat Tarihi Araştırmaları" kitabı yayımlandı.

Konuya ilişkin açıklamaya göre, Türk sanatının çalışılmamış konularında özgün çalışmalar yapan, temel kavramlar ve yöntemler konusunda anlamlı çalışmalara imza atan Prof. Dr. Selçuk Mülayim'e armağan olarak hazırlanan kitapta, Mülayim'in arkeolojik bilgisi, sanat tarihi birikimi ve renkli kişiliği makalelerle ele alındı.

Osmanlı sanatının klasik çağı, Mimar Sinan ve Süleymaniye üzerine ayrıntılı çalışmalarıyla da tanınan yazara armağan olarak yayımlanan ve tanıtımı İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünün katkılarıyla gerçekleşen kitabın editörlüğünü, Doç. Dr. Aziz Doğanay üstlendi.

Kitabın yayın kurulunda, Necla Dursun, Yaşar Çoruhlu, Aras Neftçi, Asnu Bilban Yalçın, Üzlifat Özgümüş, Serra Kanyak, Hayri Fehmi Yılmaz, H. Örcün Barışta, Nurcan Yazıcı Metin, F. Nalan Türkmen, Hakkı Önal, Bozkurt Ersoy, Hasan Uçar, İnci Kuyulu Ersoy, İlknur Aktuğ Kolay, Haşim Karpuz, Ahmet Ali Bayhan, Fikri Salman, Hamza Gündoğdu, Aygün Ülgen, Ali Boran, Halil Sözlü, Tolga Bozkurt ve Candan Ülkü yer aldı.

"Tevazu ve hoşgörü abidesi" olarak bilinen Selçuk Mülayim, İstanbul'da yetişmesine rağmen Anadolucu Türk kültürünü, sanatını önde tutan düşüncelere sahip bir şahsiyet olarak biliniyor.

Türk tarihi gibi, Türk sanatının da Orta Asya'dan Anadolu'ya gelişini bir bütün olarak düşünen yazarın 1989'da yayımlanan "Sanata Giriş", 1994'te yayımlanan 'Sanat Tarihi Metodu" ve 2008'de yayımlanan "Araştırmacıya Notlar" kitapları sanat tarihinin temel kavramları plastik sanatlar, tasarım ve biçim, üslup araştırma yöntemleri konusunda sanat tarihine ışık tutuyor.







Siz de biyografi.net'te yer alabilirsiniz
"
İyi ki, biyografi.net var!" 



biyografi.net
    İngilizce Biyografi
   English Biography

    ünlü kadınlar

   Nasreddin Hoca
  ben de biyografi.net'teyim
  fıkralardan seçmeler



   Makaleler
   Trabzon'un Kültürel Yüzü
   Lozan Delegeleri
   İdlib şehitleri
   BULGARİSTAN TÜRK YAZARLARININ BULGARCA ESERLERİ
   Afrika Kitaplığı
   Rusya'daki en etkili 100 Müslüman listesi
   Teröre karşı 1071 akademisyen
   Irak’ta Türkmen Partiler
   Millî Birlik Komitesi Üyeleri
   KKTC Başbakanları

  Biyografik Takvim
ocak şubat mart
nisan mayıs haziran
temmuz ağustos eylül
ekim kasım aralık

    Tanıtım

    Tanıtım


   İletişim
BİYOGRAFİ NET YAYINCILIK
Tel: 0542 235 72 49



[email protected]

Etimesgut Vergi Dairesi
11512253662
Tasarım: Nihat Çeliker www.webofisi.com  

 

Ana Sayfa İletişim Künye Bu Sayfayı Yazdır Sık Kullanılanlara Ekle E-ticaret
Powered By Webofisi.com