Biyografi Ara!

Binlerce biyografi keşfedilmeyi bekliyor

Mahmut Cuda

ressam

Sayfayı paylaş
İlgili Kategoriler
Mahmut Cuda
Mahmut Cuda    (1904)-(1987)
ressam 
Mahmut Celalettin Cuda 


1904 yılında Antalya'nın Fethiye ilçesinde doğdu. Orta öğrenimini İstanbul Darüşşafaka'da yaptı. 

1918 yılında Sanayi-i Nefise Mektebi'ne girerek Hikmet Onat ve İbrahim Çallı atölyelerinde resim öğrenimi gördü. 

1923 yılında gittiği Münih'te, Ali Çelebi ve Zeki Kocamemi ile birlikte, Hans Hoffman atölyesine devam etti. 1925 yılında yurda döndü. Yurda döndükten sonra burs kazanarak Paris'e gitti ve burada Lucien Simon'un öğrencisi oldu. 

İstanbul'a dönünce Güzel Sanatlar Akademisi'nde, Namık İsmail'in yanında yardımcı öğretmen olarak meslek hayatına atıldı. 

Müstakiller Grubu'na katıldı. Akademi çevresiyle anlaşamadığı için bu görevinden ayrıldı. 

Bursa Kız Öğretmen Okulu'nda resim öğretmenliğine başladı. Oradan Kırklareli'ne geçti. 1931'de askerliğini yapmak üzere İstanbul'a döndü. 

Edebiyat Fakültesi'nde kartogral-haritacı olarak görev yaptı. 1939'dan başlayarak Yeni Adam dergisinde kapak kompozisyonları yaptı. 

1942'de Türk Ressamlar ve Heykeltraşlar Cemiyeti'nin kurulmasında öncü oldu. CHP'nin yurt gezileri programında önce Trabzon'a, 1943'te de Bitlis'e gönderildi. Türk Ressamlar ve Heykeltraşlar Cemiyeti'nin 1943'te akademi salonlarında düzenlenen sergisi ilgi topladı. 

1944'te 6. DRHS'de ikincillk ödülünü aldı. 

1950'de Türk Ressamlar Derneği'ni kurdu. Derneğin İstanbul dışında karma sergilerini düzenledi. 1952'de sekiz sayı sürecek olan Güzel Sanatlar dergisini yayınladı. Eleştirel görüşlerini ve Akademi grubuna karşıt fikirlerini içeren Kılavuzun Böylesi (tarihsiz) ve Bir Bardak Yağmur Suyu İçiverin Gitsin (1973) adlı kitapçıkları çıkardı

1956'da serbest sanat kursları düzenledi. 1969'da Edebiyat Fakültesi'ndeki görevinden emekliye ayrıldı. 

26 Mart 1987 tarihinde İstanbul'da vefat etti.




HAKKINDA YAZILANLAR

Mahmut Cuda Resminin Özellikleri 

Mahmut Cuda, sanatta kübist-konstrüktif biçimleri savunan Müstakiller Grubu içinde, inşacı sanatı kendi özgün kimliğiyle yorumlayan bir sanatçı olarak belirir. 

Ölü doğa resimleriyle seçkinleşen bu yorum biçimi plan, hacimsellik, kitle ve mekan kavramlarına, klasik sanat geleneğinin de katkıda bulunduğu bir etüd titizliği içinde yaklaşır.