İlhan Kemal Mimaroğlu ( 11.3.1926)
besteci



11 Mart 1926 tarihinde İstanbul'da doğdu. ABD'de gerçekleştirdiği elektronik ve somut müzik yapıtlarıyla ünlendi. Mimar Kemaleddin Bey'in oğludur.

1949 yılında Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. Öğrenimi sırasında Ulus gazetesinde müzik yazıları yazdı (1946-47).

1955'te ABD'deki Columbia Üniversitesi'nin lisansüstü bölümüne girerek elektronik müziğin öncülerinden Vladimir Ussachevsky ile Edgard Varese'den ders aldı. Ayrıca müzikoloji, müzik tarihi ve opera yönetimi derslerini izledi.

1959 yılında ABD'ye yerleşerek Amerika'nın Sesi radyosunda çeşitli programlar hazırladı. Bu arada zaman zaman Türkiye'de konferanslar verdi.

1963'te Columbia-Princeton Elektronik Müzik Merkezi'ne bağlı besteciler arasına girdi ve burada ders vermeye başladı.

BESTELERİ:

Mimaroğlu'nun besteleri:

Pieces sentimentales (1957; Duygusal Parçalar), Le tombeau d'Edgar Poe (1964, Edgar Allan Poe'nun Mezarı), Intermezzo (1964), Bowery Bum (1964), Agony (1964; Can Çekişme), White Cocokatoo (1966; Beyaz Kakadu), Preludes for magnetic tape (1966; Magnetik Bant için Prelüdler), Anacolutha: Encounter and Episode II (1966; Anlam kopukluğu: Karşılaşmak ve Epizod II), Piano Music for Performer and Composer (1967; Seslendirici ve Besteci için Piyano Müziği), Wings of the Delirious Demon (1969; Çılgın Şeytanın Kanatları),Music Plus One (1970; Müzik Artı Bir), Sing Me a Song of Songmy (1970; Bana Şarkının Bir Şarkısını Söyle), Hyperboles (1971; Hiperboller), Provocations (1971; Kışkırtmalar), Tract (1972), Music for Jean Dubuffet's " Coucou Bazar" (1973; Jean Dubuffet'nin "Coucou Bazar'ı İçin Müzik), To Kill a Sunrise (1974; Gündoğumunu Öldürmek).


ESERLERİ:

Caz Sanatı (1958)
Onbir Çağdaş Besteci (1961)
Müzik Tarihi (1961, 1990)
Günsüz Günce (1989)



www.biyografi.net (Binlerce Biyografi)